کد قالب کانون فواید نماز خواندن برای جسم و سلامتی + فواید نماز برای خوشبختی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2092
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 2092
بازدید ماه : 2320
بازدید کل : 154976
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 28 تير 1402

نماز حاجت

فواید نماز خواندن برای جسم و سلامتی + فواید نماز برای خوشبختی

 

آیا تا بحال از فواید نماز خواندن برای جسم و سلامتی فکر کرده‌اید؟ بله! نماز خواندن از نظر علمی و برای جسم انسان نیز فواید بسیار زیادی دارد. هم چنان کـه چندی پیش هم بعضی محققان از فایده هاي سجده برای تمرکز و آرامش درونی سخن گفته بودند، امروز نیز فواید بیشتری از اقامه نماز را برای شـما شرح می‌دهیم، همچنین امروز فواید معنوی نماز خواندن را هم بشما خواهیم گفت. با پارس ناز همراه باشید.

 

اصولی پایه‌ ای نماز

نماز یکی از 5 رکن اصلی اسلام اسـت، کـه پایه و اساس زندگی اسلامی را تشکیل می دهد و بـه جا آوردن آن واجب محسوب می شود. این پنج رکن اصلی اصول دین یا پنج ستون اسلام نامیده میشوند. خود نماز از حرکات و بیاناتی بنام رکعت تشکیل می شود کـه تکرار میشوند. اصولا «بـه ترتیبی مشخص» یک رکعت نماز تشکیل می شود از:

= اقامه «ایستادن»

= خم شدن «رکوع»

= اقامه دوم «دوباره ایستادن»

= بـه خاک افتادن «سجود/سجده»

= نشستن

= بـه خام افتادن دوباره «سجود/سجده‌ي دوم»

= دوباره نشستن

 

تمام این حرکات یک رکعت محسوب می شوند. بخاطر تفاوت‌ در تفسیرهای صورت گرفته از اسلام چندین مکتب «مذهب» دراین دین وجوددارد، و هر یک احتمالا در جزئیات مربوط بـه آیین نیایش تفاوت‌هاي اندکی باهم دارند. بر مسلمانان واجب اسـت پنج وعده در روز نماز بخوانند، و هر وعده از چند رکعت تشکیل شده اسـت. این پنج وعده نماز روزانه عبارتند از:

 

= فجر «نماز صبح»، در سپیده دم یا طلوع آفتاب، ۲ رکعت نماز واجب

= ظهر، بعد از میانه‌ي روز، ۴ رکعت نماز واجب

= عصر، در بعدازظهر، ۴ رکعت نماز واجب

= مغرب، بعد از غروب آفتاب، ۳ رکعت نماز واجب

= عشاء، لحضاتی بعد از غروب آفتاب یا فرارسیدن شب، ۴ رکعت نماز واجب

 

تعداد رکعت‌هاي غیر واجب یا مستحب در مذاهب مختلف متفاوت اسـت، و اگر مسلمانی یکی از این نمازها را ادا نکند، باید بعداً قضای آن رابه جا آورد. سوای نمازهای واجب، مسلمانان نمازهای مستحب «اختیاری» نیز دارند، مانند نماز سنت، نماز نافله، نماز استغفار و غیره. هر مسلمانی کـه همه ی‌ي اینها رابه طور منظم بـه جا بیاورد مسلما فایده‌هاي زیادی نسیبش خواهد شد، هم بـه لحاظ معنوی و هم بـه لحاظ جسمی.

 

فواید نماز خواندن از نظر جسمی

همانگونه کـه همه ی می دانیم، هدف از ورزش منظم آن اسـت کـه توانایی‌هاي جسمی بدن‌مان را التیام ببخشیم. بخاطر مقدار بالای فعالیت‌هاي جسمی لازم و ماهیت تکرارپذیر آن، نماز خواندن قطعا مثل یک نوع ورزش کردن منظم اسـت. بنابر این، هرچند نماز بـه معنی آیین پرستش اسـت، اما میتواند همان فوایدی را برای جسم شـما داشته باشد کـه ورزش منظم دارد.

 

سلامت قلب و عروق

هر ورزشی، وقتی کـه منظم انجام شود، سوخت و ساز بدن را افزایش خواهد داد کـه بـه نوبه‌ي خود، سلامت کلی دستگاه قلب و عروق را التیام می‌بخشد.چون انجام رکعات نماز شبیه بـه ورزش کردن اسـت، و وادار هستید بیش از یک‌بار آنرا تکرار کنید، این امر میتواند تاثیر چشمگیری بر افزایش سلامت قلب و عروق‌تان داشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: نماز شناسی
برچسب‌ها: نماز شناسی